Kdo jsme?

Vznikli jsme dřív, než jsme si toho všimli. Prostě nás začali na základě doporučení zvát k různým projektům jako poradce a „hlídače“. Aby jim někdo vysvětlil, co po nich jejich dodavatel vlastně chce. Aby jim někdo ohlídal rozpočet. Aby jim někdo poradil. A aby je nikdo nešidil, nebalamutil, neklamal – prostě nehoupal.

Proto jsme Nehoupat. Robert a Martin – dva perfekcionisté se slabostí pro vyladěné weby, uzený tempeh a pro klienty, se kterými se podaří vytvořit opravdové partnerství. Klienty, u kterých vidíme, že jim na jejich projektu záleží alespoň tolik, jako nám. Jste to vy? V tom případě by nám to mohlo společně klapat.

Ne, neurazíme se, když se vám při zmínce „nehoupat“ vybaví pan Lorenc, který „cihlu do ruky nevezme, ale odborník je to na slovo vzatý“. Postava je to krásná a ta asociace je v našich končinách nasnadě. V tomhle případě je pan Lorenc spíš varováním, jak to nedělat. Víme, že takoví být nechceme. Ale jací tedy jsme nebo chceme být?

Co je Nehoupat?

Začali jsme tak, že jsme sepsali naše hodnoty. Tenhle seznam nás docela vystihuje a v několika bodech shrnuje, co od nás můžete čekat.

  • Profesionalita
  • Odbornost
  • Vynalézavost a neotřelá řešení
  • Transparentnost
  • Odpovědnost
  • Partnerství
  • Pomoc, opora
  • Zájem
  • Vytrvalost
  • Empatie
  • Cynismus
  • Humor

Obzvláště pozor na poslední tři body! Občas se těžko poznává, který z nich je zrovna silnější.

Nikoho nehoupat.

  • Nedovolit klientům chtít po dodavatelích nemožné.
  • Nenechat dodavatele zametat se svými klienty.
  • Nepřipustit zbytečné chyby.
  • Nepřestat, dokud nebudeme spokojeni.

Jak vypadá Nehoupat?

K vymýšlení grafické podoby jsme přizvali vynikajícího grafika Matěje Málka. Znali jsme ho jako přemýšlivého designera, který by mohl sdílet naše nadšení pro preciznost.

A začali jsme spolu vymýšlet, co takové nehoupání vlastně znamená.

Líbí se vám praktická myšlenka houpání-vzdorné židle? Bohužel tenhle geniální vynález není náš:

Kromě pana Lorence a Homera máme jako inspiraci ještě jednu výjimečnou osobnost – Ladislava Sutnara. Upozornil nás na něj Matěj a prostě se trefil do černého. Sutnarovsky dynamická kompozice, kontrastní barvy a font Ladislav se staly základními kameny naší vizuální identity.

A tak mohlo začít pátrání, jak tohle všechno zjednodušit do srozumitelné značky.

Skici logotypu Nehoupat.
Skici logotypu Nehoupat.

K finálnímu logotypu jsme nakonec došli celkem rychle a ve shodě. I když jsme byli varováni před vertikálním napětím, které ne každý snese, nakonec jsme se rozhodli, že VY to určitě zvládnete.

Naše značka je jasně srozumitelný symbol křehké rovnováhy (nehoupat nebo spadne!). Můžete v něm vidět taky okamžik, kde „jste na špici“, protože vše je perfektní, mechanismy fungují, lidé spolupracují.

Navíc Matěj cestou jen tak mimochodem vytvořil několik skvělých ilustrací, z nichž většina ještě čeká, až pro ně najdeme to správné využití. Pro nás je zásadní tato. Je tam vše, o co nám jde. Stavění, bourání, hravost i netradiční řešení.

Zato vizitky! Možná dneska vizitky nefrčí tolik, jako v devadesátkách, kdy Robert zakládal svou první firmu, ale protože jsme taky trochu konzervativní, ani nás nenapadlo, že bychom je nevyrobili. To jsme si dali! Nakonec nám ta malá věcička dala kupu práce a diskutovali jsme o ní několik měsíců.

Někteří marketingoví mágové nám kladli na srdce, abychom ji udělali tak hodnotnou, že ji nikdo nevyhodí. Matěj nezaváhal ani vteřinu:

Takže až dostanete naši vizitku, ne že ji ledabyle zastrčíte někam do diáře.

A taky musíme mít web! Chtěli bychom tady ukazovat příklady z praxe, jak to vypadá, když se to povede. Ale i jak se to nemá dělat a jak to pak vypadá (to jsou všechny ty věci, které se vám tu nelíbí nebo nefungují).

Vytříbit texty nám pomáhala Hanka Kostovičová a celé to vše skvěle a rychle nakódoval Honza Martinek. Jak už patří k naší práci, ladili jsme společně věci, které asi jen tak neuvidíte.

Tak. To jsme my. A názorná ukázka toho, jak uvažujeme a kdo vlastně jsme.

Nehoupat!

Martin Mayer & Robert Kánia

Chci vás ihned kontaktovat!

👁